Spring naar de inhoud

Openbaar Primair Onderwijs Borger-Odoorn

O.b.s. De Poolster is onderdeel van stichting Openbaar Primair Onderwijs Borger-Odoorn (OPO Borger-Odoorn).
De directeur-bestuurder vormt samen met de schoolleiders het managementteam. De strategische beleidsportefeuilles zijn verdeeld over de directeur-bestuurder en de directeur onderwijs. Iedere school staat onder leiding van een onderwijskundig schoolleider. De schoolleiders zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en onderwijskundige aansturing van schoolteams. Het managementteam en de schoolleiders worden ondersteund door medewerkers van het onderwijsbureau.

Naast o.b.s. De Poolster vallen er nog 10 andere scholen onder OPO-Borger-Odoorn, deze openbare basisscholen bevinden zich in Borger, Drouwen, Ees, Exloo, 2e Exloërmond, Nieuw-Buinen, Odoorn, Valthe en Valthermond.

Huisvesting

O.b.s De Poolster is een openbare moderne basisschool in Nieuw Buinen en is gehuisvest in het MFA “De Noorderbreedte”. In dit gebouw zijn naast de school verschillende andere organisaties ondergebracht. Onder andere de bibliotheek, kinderopvang en het glasmuseum. Met veel van deze organisaties werkt onze school inhoudelijk samen.

samen uniek