Spring naar de inhoud

Gezonde School en Trakteren

O.b.s. De Poolster heeft het vignet Gezonde School. Dat betekent dat we als school een bijdrage willen leveren aan een gezonde leefstijl. We hebben aandacht voor gezonde voeding en voldoende bewegen.

Verjaardagen

Als uw kind jarig is, mag hij of zij uiteraard trakteren. Zorg voor een gezonde traktatie! Mocht uw kind op snoep trakteren, dan geven we dit mee naar huis. Voor de ochtendpauze mag uw kind in de klas trakteren, daarna krijgt het van de leerkracht een verjaardagskaart.

De verjaardagen van de leerkrachten worden gezamenlijk op 1 dag gevierd, tegen het eind van het schooljaar. Deze dag hebben ook de kinderen een feestdag. Ze mogen verkleed op school komen.

Wat is ons voedingsbeleid?
Gezonde voeding draagt bij aan een goede ontwikkeling van kinderen. Daarom willen wij voor ieder kind gezond eten en drinken makkelijk maken op school. En daarvoor hebben we de hulp van de ouders en verzorgers nodig! Dat betekent onder andere dat wij vragen:

• een gezonde pauzehap mee te geven. Lekkere pauzehappen vinden wij bijvoorbeeld  groente, fruit en een volkoren boterham.
  • gezond eten voor tijdens de overblijf in de broodtrommel te doen. Geschikt vinden wij bijvoorbeeld volkorenbrood met beleg dat niet te veel verzadigd vet of zout bevat, zoals 30+ kaas, zuivelspread en notenpasta of pindakaas zonder toegevoegd suiker en zout.
  • alleen water, thee of halfvolle melk mee te geven. Pakjes en flesjes frisdranken en vruchtensappen bevatten namelijk erg veel suiker.
  • traktaties klein en niet te calorierijk te maken. Niet-eetbare traktaties vinden we een leuk alternatief.

Het beleid geldt natuurlijk niet alleen voor je kind, maar ook voor de leerkrachten. Bekijk ons volledige voedingsbeleid.

samen uniek